Allmänna villkor

Samtliga priser i våra prislistor är angivna inklusive moms. Alla priser är exklusive frakt där inget annat anges. Vi reserverar oss mot eventuella felaktigheter och förändringar utom vår kontroll. Notera att offerter kan innehålla speciella avtal. Efter att kund har tilldelats behörighet att lägga order via e-stuff :s Webbshop ansvarar kunden fullt för alla transaktioner som görs via kundens behörigheter i e-stuff :s Webbshop. Vid uppsägning eller spärr av användare gäller kundens skyldigheter till dess e-stuff  bekräftat uppsägningen skriftligt. Levererade varor förblir e-stuff :s egendom till dess full likvid erlagts.

Prisändringar

Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering, t.ex. vid större förändringar i valutakurser. Lagerförda produkter levereras alltid till bekräftat pris och förändras priset för en lagerförd produkt mellan order och leverans, gäller priset som lämnats i e-stuff :s orderbekräftelse. För produkter som vid orderläggning ej finns disponibla i lager, gäller orderbekräftat pris med reservation för prisjusteringar från leverantör eller övriga omständigheter utom e-stuff :s kontroll. Efter eventuell justering skall nytt pris godkännas av kund, i annat fall annulleras ordern.

Betalningsvillkor

För privatpersoner sker försäljning i butik med betalkort, Swish eller Klarna, försäljning via e-stuff  Webbshop sker med Klarna faktura/delbetalning/konto, Swish, Paypal, direktbetalning med Nordea Solo, Swedbank, Handelsbanken, Visa eller Mastercard (vid direktbetalning belastas kontot direkt vid beställningstillfället).

Leveranstid

Bekräftade beställningar före klockan 17.00 på lagerförda produkter expedieras som regel samma dag (gäller vardagar). Skräddarsydda datorsystem har normalt en leveranstid på upp till 12 vardagar. Avvikelser från ovanstående kan dock förekomma vid högre arbetsbelastning. Skulle leveranstiden överskrida uppgiven maximal leveranstid har du som privatkonsument rätt att häva köpet och i de fall där produkten eller produkterna är förskottsbetalade även rätt att få full återbetalning inom 20 dagar. Vid köp av ej lagerförda eller restnoterade produkter kan uppgift om maximal leveranstid ej lämnas då detta ligger utom vår kontroll. 

Leveranssätt

Leverans sker för privatperson normalt genom avhämtning eller med DHL servicepoint, Home eller Varubrev beroende på vikt och storlek, fritt vårt lager. Normal leveranstid 1-3 vardagar. På helgdagar sker inga leveranser med DHL. (Liggetid på utlämningsställe: fjorton dagar). För företag sker leveranser normalt genom avhämtning eller med DHL, fritt vårt lager. 

Fraktkostnad

Leverans till ombud kostnadsfritt om annat inte informeras om. DHL hemleverans tillkommer kostnad på 250 kr. vid vald transportsätt. 

Outlöst försändelse

För försändelser som ej är utlösta debiteras en avgift om f n 400 kr inklusive moms för att täcka e-stuff :s transport- och administrationskostnader.

Transportskada

Kontrollera alltid er leverans vid uthämtning från transportör. Om godset verkar skadat på grund av defekt kartong packa alltid upp och kontrollera själva varan. Vid transportskadad produkt (fysisk skada på varan) skall kunden omgående kontakta logistikpartnern och reklamera godset. Kontakta sedan e-stuff  per e-post och uppge order- eller fakturanummer samt transportörens reklamationsnummer om åtgärd av er skadade försändelse. Om godset vid framkomsten är skadat måste reklamation göras direkt till transportören innan ni kvitterar för paketet. Skulle er order vara levererad med annan speditör, kontakta i första hand e-stuffs kundtjänst.

Öppet köp

Hos e-stuff har du som privatkonsument 90 dagars öppet köp. Öppet köp innebär att varan skall finnas i vårt ordinarie sortiment (ej specialbeställning) och vara i obruten originalförpackning. Presentkort omfattas inte av öppet köp. Artiklar som hörlurar(in ear) gäller inte öppet köp på på grund av hygieniska skäl. Vid nyttjande av öppet köp står köparen för kostnaden att returnera varorna. Debiteras en avgift om f n 400 kr inklusive moms för att täcka e-stuff :s transport- och administrationskostnader. Vid retur följ instruktionerna här

Ångerrätt (privatkonsument)

I enlighet med svensk lagstiftning om konsumentskydd vid distansavtal har privatkonsument 14 dagar  på sig att frånträda sitt köp från det att kunden har mottagit produkten. Kunden har rätt att öppna och kontrollera varan. I de fall där värdeminskning skett vid öppnandet och kontrollen av varan kommer e-stuff  debitera kunden för denna värdeminskning. Artiklar som hörlurar(in ear) gäller inte öppet köp på på grund av hygieniska skäl. Vid nyttjande av ångerätt står köparen för kostnaden att returnera varorna. Debiteras en avgift om f n 400 kr inklusive moms för att täcka e-stuff :s transport- och administrationskostnader.. Vid ångerrätt följ instruktionerna här

Reklamation (privatkonsument)

I enlighet med svensk lagstiftning har privatkonsument rätt att reklamera varor som var felaktiga vid överlämnandet av varan inom 3 år från inköpsdatum. Meddelande om reklamation skall lämnas till e-stuff  inom 2 månader från det att felet upptäckts. Fel som uppstår inom 6 månader från inköpsdatum anses vara ursprungliga. Sker reklamation inte inom 3 år från inköpsdatum förlorar privatkonsumenten rätten att reklamera varan. Vid godkänd reklamation står E-stuff för fraktomkostnaderna. Vid reklamation följ instruktionerna här

Reklamationsrätt gäller enbart för första köparen och ej andra hand då reklamationsrätten hävs enligt lag.

Garanti

Respektive tillverkares garantivillkor gäller, minimum 1 år samt upp till tillverkares angivna garantiperiod beroende på produkt.  Alla garantier som specificeras på är giltiga i Sverige och i de fall där produkten behöver skickas till tillverkare utanför Sverige åtar sig e-stuff  att bekosta frakt och utföra eventuellt administrativt arbete.

Ingen garanti lämnas normalt på mjukvara eller följdfel, som orsakats av felaktig eller defekt mjukvara och/eller datamedia, såsom CD-, DVD-skivor eller disketter. Garanti lämnas heller ej på produkter som hanterats felaktigt eller på annat sätt ej används på anvisat sätt.

Elsparkcyklar och elcyklar levereras med begränsad 12 månaders garanti som gäller på batteri, motor, ram, kontrollenhet, styre, fälgar, handle bar, kontrollpanel, rear hub, bromsok(ej belägg), folding system, fork, front fork govemance system bus control, bromskabel, laddare, bromshandtag, växelväljare. Slitage delar gäller ej under garanti.

Vid garanti ärenden står E-stuff för frakt omkostnaderna för tjänsten DB Schenker ombud retur.

Garantin gäller enbart för första köparen och ej vid andra hand då garantin hävs.

Mer om garanti för elsparkcyklar: https://e-stuff.se/content/25-garanti-villkor

Ansvar för fel

Föreligger det fel som e-stuff  ansvarar för, åtar sig e-stuff  att avhjälpa felet genom reparation, omleverans eller i vissa fall att återbetala köpeskillingen. e-stuff  kan komma att hänvisa kund direkt till respektive tillverkare eller till en av denne anvisad serviceverkstad för felets åtgärdande i de fall där tillverkaren åtagit sig att för e-stuff :s räkning avhjälpa fel i en vara. Ytterligare rättigheter för kund kan åberopas av respektive tillverkares egna till slutkund riktade garantiåtaganden.

e-stuff :s ansvar till följd av fel i vara är begränsat till vad som anges i dessa allmänna försäljningsvillkor. e-stuff  åtar sig således inget direkt eller indirekt ansvar för t ex inkompilitet, produktansvar, utebliven vinst, driftsavbrott, förlust av lagrad information, merarbete, skadebringande egenskaper eller annan ekonomisk skada.

Dataskyddsförordningen(GDPR)

Vid beställning hos E-stuff, så godkänner du att vi lagrar dina uppgifter: Namn, leveransadress, e-postadress och telefonnummer. Vi använder dessa uppgifter för att kunna skicka ut din beställning, vid reklamationer, statistik och vid utskick utav nyhetsbrev. Vid betalningssätt som kräver en kreditupplysning t.ex Klarna faktura och Klarna konto/delbetalning kräver vi även personnummer utöver ovan nämnda uppgifter.

Enligt dataskyddsförodningen(GDPR) har du som kund hos oss rätt att få ett utdrag med information om vilka uppgifter vi registerat om dig. För att kunna ta del av sådant utdrag vänligen kontakta oss per mejl. Vi lämnar aldrig ut eller säljer vidare dina personuppgifter.

Klarnas dataskyddsinformation

Information kring Klarnas dataskyddsinformation finnes här: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/privacy

I fall tvist uppstår mellan e-stuff  och privatkonsument följer e-stuff  alltid ARN:s rekommendationer.